luns, 1 de xuño de 2020

LETRAS GALEGAS 2020: MORRIÑA, A MIÑA PALABRA EN GALEGO FAVORITA, Sara Sanz Fonta (4º ESO A)


A posibilidade de abarcar tantas emocións en sete letras.

Recordo que cando era cativa nin sequera entendía o significado desta palabra, pero supoño que había moitas outras cousas que non chegaba a comprender.

E é que para asimilar o significado desta palabra, que de primeiras semellaba un conxunto inconexo de letras, precisaba vivir, vivir e medrar, medrar e apegarme a moitos sentimentos que nin sequera chegara a experimentar.

Cando vas medrando comezas a sentir a necesidade de formar parte de algo, de construírte, de aferrarte a aquilo que nos contaxia de tranquilidade porque moitas veces o risco produce demasiada vertixe; e é entón cando aparece a morriña.

So o galego foi capaz de atopar unha soa verba tan precisa, e ao mesmo tempo ambigua, como a palabra morriña; e estou orgullosa de pertencer a unha cultura e a un pobo con palabras tan fermosas como esta.

A morriña é unha emoción inherente do ser humano e difícil de explicar, xa que cada persoa a experimenta dunha maneira diferente.

Para min a morriña é sinónimo de temor, temor por estar moi preto de ningures e demasiado lonxe da miña terra, medo por botar de menos aos meus e ás veces incluso a min mesma, melancolía ao rememorar momentos que non vou volver experimentar pero que quedarán para sempre entre os meus recordos.

Pero se algo positivo ten a morriña é que nos ensina a valorar o que temos, a decatarnos do que é realmente importante e aproveitalo ao máximo; a estar orgullosos do que é noso e a preservalo no tempo e en nós mesmos.

A morriña é algo inevitable, ineludible, pero cando aparece eu teño a certeza de que aquilo que me produce ese singular sentimento está en min, nalgunha parte do meu interior, que son como as raíces firmes dunha árbore que por moito que se eleve cara o ceo sempre terá unha parte aferrada ao lugar onde naceu.

Ningún comentario:

Publicar un comentario

VÍDEO LETICIA EIRÍN NA CAMPAÑA AQUÍ TAMÉN SE FALA GALEGO

Velaquí tedes o vídeo de Leticia Eirín , profesora de Literatura na UDC e ex alumna do IES Monte das Moas que se suma á campaña de Aquí tamé...