domingo, 5 de abril de 2020

O sistema escolar, Raquel Pardo Márquez (4º ESO C)


Unha das materias pendentes do noso sistema educativo segue a ser a revalorización social da formación profesional. Esta non é unha nova pregunta. A maioría dos dispositivos sociais, incluso máis que os institucionais, xa había mais de 40 anos e aínda están dirixidos a recoñecer como éxito persoal e social só aquelas vías educativas dirixidas á universidade. Pódese ver un exemplo disto nas últimas semanas co goteo insistente de información sobre probas de selectividade.

O éxito sempre estivo relacionado co acceso á universidade e o fracaso, co abandono educativo ou co itinerario dos ciclos formativos. Temos poucas novas e poderiamos rescatar poucas referencias colectivas de éxito asociadas a prácticas educativas ou resultados no campo da formación profesional.

O éxito, o triunfo, o recoñecemento social sempre son os mesmos: os que superan a selectividade e os que conseguen a proeza de acceder aos estudos universitarios desexados. Non hai medios de comunicación nin líderes de opinión, ningunha institución pública ou social, nos fala dos demais. Son poucas as veces nas que se fala dos mozos que non optaron ás probas de selectividade nin ao itinerario universitario, nin sequera para estudar o bacharelato.

Con isto non pretendo dicir que sempre sexa así, pero hoxe en día valórase máis a aquelas persoas que estudaron bacharelato e unha carreira que a aquelas que estudaron un ciclo de formación profesional e eu penso que iso deberiamos cambialo.


Ningún comentario:

Publicar un comentario

POSTAIS DE NATAL DA TURMA DE 4º ESO